Washington - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Lieke Weert - WaarBenJij.nu Washington - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Lieke Weert - WaarBenJij.nu

Washington

Blijf op de hoogte en volg Lieke

21 September 2015 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Tehgen de middag kwamen we aan in wshin bij onbs hotel.
We waren blij dastr we de auto al kwijt konden op de parkeerplaats.
In het hotel kregen we uitleg over Washington en kregen we de kaart mee. Het was ongeveer 15 min. lopen naar independent avenue de hoofdstraat daar waar monument mall ligt waar alle bezienswaardigheden in de buurt liggen.
Het dichte bij lag US Capitol daar zit de regering. We Warren erg verbaasd dat de rondleiding gratis was. Alles was van mnarmer daarbinnen met grotecstandbeelden en doekemn. Ook de tourgids vertelde veel over de historie van het gebouw. Heel indrukwekkend.
Hierna wilde we graag hert witte huis zien.
Dit was ook weer even lopen dus gingen we bij een tentje zitten voor een hotdog. Er zaten nbij dat tentje veel vogels in het begin was dat leuk maar daarna werd het niet eerste leuk. De vogels waren namelijk best intimiderend/agressief.
Een stuk Voor het witte huis staat hert gferoirge Washington monument Een enorme obelisk met daaromheen heel veel Amerikaanse vlaggen.
Toen we bij het witte huis aankwamen en daar foto,s maakten kwam er een helikopter aan bij het witte huis. Je kon natuurlijk niet zien wie het was. Dat was wel mooi om te zien. We liepen naar de zijkant om dichter bij het witte huis te kunnen komen maar o!omdat er net een helikopter was geland mocht jhe die weg niet in. Op de vraag of dat de president was koin die agernt dat niet zeggen.de agent vetrldd dat ded helikopter zo weer zou opstijgen. Toen dat was gebeurd konden we de straat door en vlakbij het witte huis komen.
We hadden nog nooit zoveel politieagenten gezien. Ook stonden er dranghekken voor het hek van het witte huis. We kinderen ook zien dat er op het dak mensen rtoindlirpoen en er veel apparatuur stond.
Na het witte huis wilden we naar hert Lincoln memorial.
Op de weg daarnaartoe had jhe nog het tweede wereldoorlog momunment waar ook andere gerbeutenissen als pearl habor werden herdacht. Ook dit was weer een groots momument.
Vanuit diut moment zagen we ook de reflecting pool maar we Zagreb nog niets reflecteren. Bij het Lincoln memorial waren heel veel trappen naar boven op de trappen stond een heel veel mensen. Het was er erg druk. Vanaf die trappen zag he het Washington momument reflecteren in de reflecting pool voor hgert Lincoln momument. Aan het eind van de lanbgfe trappen zat Abraham Lincoln, een groot standbeeld